GTM Bestellbestätigungsseite / Checkout

Beschreibung

Der „Checkout“ UIM-Tag wird auf der Bestellbestätigungsseite verbaut, die am Ende des Kaufprozesses den erfolgreichen Abschluss des Kaufs bestätigt. Der „Checkout“ UIM-Tag wird primär zur Demarkierung von Produkten und Usern verwendet. So kann sichergestellt werden, dass unnötige oder sogar vom User als störend empfundene Werbeausspielung vermieden wird. Ferner dient dieser UIM-Tag auch zur Markierung von „Kunden“ in Abgrenzung zu „Interessenten“, was eine spätere explizite Ansprache/Ausschluss von Bestandskunden ermöglicht.

Konfiguration

Beschreibung der einzelnen Variablen:

UIM Profiling Container ID: Your unique container ID. Please get in contact with UIM to receive your ID.

order_id: Individual order ID (order number/PO number).

order_items: Comma separated list of purchased items (product id). Value must be a string. Example: „123456,234567,345678“. 1

order_total: Total gross price incl. tax of order items (e.g. „123.45“). Use decimal points „.“ as separator. No thousands separators.

order_shipping: (optional) Shipping price for the order (e.g. „4.99“). Use decimal points „.“ as separator. No thousands separators.

order_currency: Currency code corresponding to ISO 4217 (e.g. „EUR“, „CHF“, …).

feed_id: (optional) If different from default feed.

uuid_netid: (optional) netID Identifier if available – for more Information see https://developer.netid.de/

privacy_law: Possible values: gdpr, ccpa, …

privacy_consent: Defines if a consent was given by the user. Possible values: 1 if consent is granted, 0 if not.

1 For converting array to string see https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Global_Objects/Array/toString