Beschreibung
Der „Checkout“ UIM-Tag wird auf der Bestellbestätigungsseite verbaut, die am Ende des Kaufprozesses den erfolgreichen Abschluss des Kaufs bestätigt. Der „Checkout“ UIM-Tag wird primär zur Demarkierung von Produkten und Usern verwendet. So kann sichergestellt werden, dass unnötige oder sogar vom User als störend empfundene Werbeausspielung vermieden wird. Ferner dient dieser UIM-Tag auch zur Markierung von „Kunden“ in Abgrenzung zu „Interessenten“, was eine spätere explizite Ansprache/Ausschluss von Bestandskunden ermöglicht.
Konfiguration
Beschreibung der einzelnen Variablen:
UIM Profiling Container ID
: Your unique container ID. Please get in contact with UIM to receive your ID.
order_id
: Individual order ID (order number/PO number).
order_items
: Comma separated list of purchased items (product id). Value must be a string. Example: „123456,234567,345678“. 1
order_total
: Total gross price incl. tax of order items (e.g. „123.45“). Use decimal points „.“ as separator. No thousands separators.
order_shipping
: (optional) Shipping price for the order (e.g. „4.99“). Use decimal points „.“ as separator. No thousands separators.
order_currency
: Currency code corresponding to ISO 4217 (e.g. „EUR“, „CHF“, …).
feed_id
: (optional) If different from default feed.
uuid_netid
: (optional) netID Identifier if available – for more Information see https://developer.netid.de/
privacy_law
: Possible values: gdpr, ccpa, …
privacy_consent
: Defines if a consent was given by the user. Possible values: 1 if consent is granted, 0 if not.
1 For converting array to string see https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Global_Objects/Array/toString